Absolut så lite som möjligt!

Helgen försvann fort. Söndag är ju härligt! Särskilt när man inte lyckas prestera ett skit. Jag lyckades hämta mina/Louise/Martin grejer hemma hos kusin plus att jag gladeligen var sällskap till IKEA när Sara ville dit!
Jag måste sätt lagom smidig ut när jag var på väg hem med en väska en påse och en longboard på cykel. Jag fick en blick av medlidande från några som åkte förbi... Men det gick och alla fick sina prylar. Kvällen såg ut som den alltid gör på söndagar. Karin, Martin och Louise kollade på film och jag... SOV så klart. Jag har inte ens ett minne av öppningsscenen i film. Men skönt var det att sova!

Just nu ska jag börja med mitt plugg inför omtentan. Helt enkelt börjar uppdatera mig om ämnet. Om två veckor får vi redan på om vi klarade marknadsföringstentan... Denna gång ska det gå!

Har hittat en KY-utbildning i stockholm på 1 år.  "Konsultutbildning med inriktning personalrekrytering". Det kanske inte låter som något alla sätter tänderna i men jag föll tydligen för den titeln. Jag kan verkligen komma på mig själv och undra vad jag fastnar för för olika jobb eller utbildningar.
Varför kan inte bara hitta en ett årig linje, typ: "Kreativ klädesdesign, här träffas människor med ett brinnande intresse för textil och design. DU får utlopp för alla dina ideér och den som är bäst vinner att kontrakt med en stor klädeskedja" eller "Crazy Make Up School, ett måste om du ska lyckas som make upartisk. Är du en färgstark person med ambitionen att göra världen vackrare, sök hos oss" eller något annat som  i n t e  låter som om de riktas till kvinnor 40 +.

Ja menar det jag tidigare pluggat heter "arbetsmarknadsteknik med personaladministration" Sexigt, ! Eller "Elektronisk handel" eller "handelsrättlig översiktskurs", ujujuj det var liksom inte det jag flachade med när jag vill ha med mig Louise hem. Sen att jag älskade att läsa matte C och D på komvux spär liksom bara på min grå/beiga identitet. Alltså ju mer jag skriver om mig själv desto mer undrar jag vad jag håller på med. Jag har massa kreativa ideer med en förbannat högt arbetstempo, och jag skulle göra mkt för att ta mig dit jag vill. Men istället håller jag på att sätter mig i ett riktigt Försäkringskassan-tant-fack. Okej nu gnäller jag igen... Men jag är ju liksom egentligen en glad person, jag råker bara hamna i ett litet "What-the-fuck-sysslar-jag-med" tänk.

Ja ni ser glad och grå! That's me! Hahaha!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Louise

hahahaha!!!! i mina ögon e du lika färglad som kitty jutbring!!!!

2009-03-23 @ 12:21:59
Postat av: Lisa "the exboss"

Jaha å vad är det för fel på oss tanter 40 + nu då!!! Hälsningar från Katrineholmsmaffian

2009-03-23 @ 15:23:08
Postat av: Fia

Älskade Katrineholmsmaffian, det är verkligen fel med att vara 40+ om man ÄR 40+, men min känsla blev ju kanske att jag är 24+ och helt plötsligt gjorde med 40+ saker...



Å kära flickvän, vad skönt att höra att jag är din regnbåde!

2009-03-23 @ 20:30:07
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: Åsa

Byte??? Erbjudandet om byte en vecka finns kvar. Jag har allt 40+ livet har att erbjuda på RIKTIGT!!!

Kram (jag är inte bitter....):)

2009-03-23 @ 21:41:36
Postat av: Fia

Ja du Åsa! När du nu så ivrigt vill byta med mig så vet jag inte om jag vågar på ta mig det uppdraget. Känns lite skrämmande faktiskt. Men du får gärna komma hit å hälsa på!

Kram!

2009-03-23 @ 22:40:28
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: Lisa "theExboss"

Ja du Fia! Jag kan oxå byta liv med Dig en vecka eller 2.. Fet, gammal och trött kropp=Lisa bytes mot snygg, smal och smart!=Fia Seg, gråhårig, tjatig gubbe=Jonas bytes mot pigg, humoristisk toppenpingla som diskar utan tjat=Louise Hmm tufft val! Du Åsa, vi kan väl dela på Fias liv och kropp ett tag! Jag tror jag står ut med det!!

2009-03-24 @ 12:22:27
Postat av: Fia

Hahaha jag tror jag trillar av stolen. Ja vill ni byta får vi väl prova det då. Får väl höra med Louise om hon vill byta bort mig mot två 40 +, hahah!

Kramar

2009-03-24 @ 20:57:19
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: Louise

40 plus 40= 80!!!! No comment! :P

2009-03-25 @ 21:15:18
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0