Klänning eller overall?!

Hej å hå, nu är vi tillbaka i verkligenheten. Förra veckan gick så fort och det lär väl denna göra med. Idag har jag fixat i lägenheten för att kunna fota och sen lägg ut den på blocket. Jag hoppas verkligen att vi får iväg den i samband med att vi flyttar, dubbelhyror är ju inget mål precis. Det känns redan som om vi flyttat. Så nu håller vi på att planera lite vad vi ska intehandla och hur vi ska möbler. Det är jobbigt att flytta men förbannat kul!! Vem vet det kanske blir en tripp till ikea... eller två, yeey! Det känns som om den nya lägenheten kommer kännas väldigt mkt hemma. Den passar oss som handen i handsken!

Jag fick hem min symaskin igår, vi får se om jag hittar på några nya grejer med den. Det var ett tag sen jag sydde, men jag tycker att det så sjukt kul. Mamma har lär mig en massa trix så att sömmar blir omsynliga, men jag antar att den kunskapen är något av en färsk vara, så vi får se hur det går.

Idag blir det slö i soffan, båda är trötta... Det blev en lång dag igår. Vi var inte hemma förrens två på natten. Det var ganksa obehgligt att köra... Ögonen blir helt suddiga och alla skyltar bländar en. Jag tillät Louise och sova eftersom hon skulle jobba idag, annars finns det ett visst förbud uppsat mot sömn i bilen.

Vi hade vår röktaräkor premiär igår. Vi hann åka förbi Rökeriet i Nyköping och fick med oss lite färdkost. Självklart avnjöt vi detta i vår nya bil. Vi hann träffa både Jennie och Nathalie/Edward. LillAxel sov tyvärr, men vi fick titta lite på honom. Det blir kanske mer tid till det å¨söndag eftersom det är dop.Å idag köpte vi present till den lille... Å det tänkar jag inte berätta vad det är för Axels mamma är en av mina läsare, så nu kan ju mamman bli lite nyfiken om hon vill. Jag funderar dock på vad jag ska ha på mig, detta vårväder går ju inte att lita på. Hade klänning på mig förra veckan, när jag firade Karins examen, kanske skulle slå på stort igen?!

Men som sagt klär man sig tunt kommer det bli kallt och säkert regna och om man klär sig varmt kommer det garanterat bli strålande sol... Hm, svensk sommar helt enkelt.

Här regnar det. Trist tycker jag. Jag känner mer och mer att jag borde bo i ett land där solen skiner för jämnan och där det är varmt. Vi får väl se var man hamnar i framtiden, tror nog inte Lousie är sen att flytta med!
Nu blir det tv för hela slanten, kanske en rulle...
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lisa "theExboss"

Rökta räkor.... mmmm har just varit på Rökeriet på tantkväll med bland annat din mamma. Köpte med mig räkor hem för att blidka mina män här hemma. Jag är nu såååå populär! Kram på Er!!

2009-06-08 @ 20:50:57
Postat av: Stina

Fia....vet du vad som ligger i mitt köksskåp...något som jag starkt misstänker är pedalen till din symaskin....kan det vara så?? Om det är så så bara måste vi mötas upp när du kommer nästa gång så du får den!

Puss

2009-06-08 @ 21:07:13
Postat av: Fia

Lisa: jag hörde att ni hade tantkväll... nice!



Stina: svar finns på din blogg ;)

2009-06-09 @ 08:43:12
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: nallie

Hahaha, jag antar att jag måste läsa stinas blogg för att få reda på om pedalen är hos henne men det är ju otroligt roligt för det innebär ju att mitt bristande symaskinsanvändande är avslöjat! Är väldigt nyfiken på Axels present men jag kan hålla mig...jaaaddå!Ett tips är att ta med tights och kofta om du ska ha klänning för det ryktas om halvtaskigt väder..men tårtorna är beställda så jag tänker inte sura! Ses på söndag! puss o kram!

2009-06-09 @ 20:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0