Djupa tankar om ytliga saker, eller hur var det nu Karin?!

Jag hade planerat att jag skulle ta mig till Nybro idag för att gå på två second hand butiker. De är av lite större yta och man kan hitta lite alla möjliga möbler där. Louise och jag har planerat hur vi vill ha en av hörnorna i vår nya lägenhet och behöver en fåtölj. Jag fick med mig Karin och vi rullade mot Nybro. När vi väl hittade fram, eller ska jag säga jag eftersom jag var helsäker på var i rondellen jag skulle svänga, så visade det sig att den bästa och schysstaste hade lagt ner. Suck och besvikelse. Vi tog oss till nästa som inte skulle öppnas förens om 40 minuter. Men vi tog oss in till den lilla meteropolen Nybro och drack en kopp kaffe. Vi satt och pratade om ytliga saker men det blev en touch av djup i det hela, alltså djupa tankar om ytliga saker! Det var väldigt nice! Vi hann gå i några butiker också.. Jag har köpt en sak till Lousie. Hihih, så finurligt av mig! Vill hon inte ha den så vill jag det!
När vi återvände till second hand butiken var den öppen, jippi... Vi hade varsin sak, Karin en lite porlins "burk" och jag en fåtölj!! Den var inte så fin i tyget men modellen var fin. Tacka vet jag mms, för annars hade jag inte vågat köpa den då det visat sig att Louise har numera ett brinnande intresse för inredning så vi är två om att inreda lyan... Men den blev godkänd och står nu i vårt vardsrum!
Check it out,



Jag gömde den lite i en filt så länge i väntan på att klä om den. Frågan är när jag kommer göra det, som alla andra små projekt jag har... Chelsea har uppenbarligen godkänt den. 
Vi hade lite problem att få in den i bilen, fast att vi fällde fram båda framsätena. Jag hoppas ingen kollade på när vi försökte trycka in den i den lilla bilen. Tills snillet jag själv kom på att jag inte behövde tvinga in den, den vägen utan det går ju lika bra att öppna baklucka, dah! Jaja den är hemma nu iaf!

En tjej kollade på lägenheten och blev förtjust, hon tar den... Så nu kan jag ta bort annonsen från blocket och slippa alla telefon samtal om den. Skönt nu är det bara att vänta på att få komma in i den andra. Tiden går ju fort så snart är vi väl där!

Snart bär det av till Nyköping, helg nr två av tre. Denna gång renovering av bil, träffa stora syster Pack och Axels dop. Kan bli en riktigt bra helg.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Karin Ekholm

Grym start på dagen Fia!

Tack för du tog mej med :)

Nybro is the shit! From here to eternity haha.

Kram! Hoppas ni har det nice i Nyköping

2009-06-13 @ 00:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0