Arbetsmoral, lite olika mellan olika personer...

Att vi alla har olika arbetsmoral vet jag. Vissa går in för sitt jobb till 110%, det skulle vara jag, och andra sådär bara 74,33%, det skulle vara tjejerna bakom mig i kön på ica i morse. Jag köpte två brassestolar, eftersom solen skiner och vi ska på festival i helgen, så fick jag det sagt! De handlade frukost och dricka. Jag hör hur de pratar, antaglinen och förhoppningsvis för att stilla sitt dåliga samvete. -"Alltså jag skulle ju inte kunna jobba idag, ja menar jag mår ju bara så illa och har ont i magen". Å visst ibland mår man illa och har ont i magen, men jag tror inte att man käkar en sån stor frukost som de brudarna handlade eller orkar ta sig till Ica. Plus att när de försatte prata förstod jag var deras "magont" kom ifrån.

-"Igår, alltså jag kommer ju inte ihåg allt, men jag fick ju reda på att han legat med 60 pers". Öh, jaha ja hon hade legat med en kille, druckit som en dåre och dessutom -"...nää jag är inte så bra på att använda kondom, lite ångest för det, han gillade inte heller det". Kul för hennes arbetsgivare att hon sjukskriver sig för magont (översättning: dygnbakis med ångest för könssjukdomar och graviditet). Hm, lite sånt kan jag störa mig på, STORT!

Som sagt i helgen blir det öl, reggeamusik och sova i tält. Ska bli riktigt kul att åka dit. Åker ju inte själv utan Louise, Karin och en ny förmåga Sandra, som jag inte träffat. Jo just det, det är väl cirka 2000 andra människor där också!

Ha det gött i helgen!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0