Ett tu tre... tEt ut ter...ttE ut ret... t Etut ter... r E t t u e r...

Ledighet kan verkligen gå till överdrift. Jag är faktiskt trött på att vara ledig. Hur många gånger kan man städa, diska eller tvätta?! Jag börjar nästan (jag skrev nästan) bli glad när jag ser att tvättkorgen blir full... "yeay, sysselsättning, sysselsättning...". För några dagar sen skrev jag en att-göra-lista. Den såg lång ut då, men nu när jag tittar på den så skakar jag bara på huvudet, vaddå göra lista... Det känns mer som ett papper men några svävande få ord på, ett litet hån mot mig själv. Det kanske såg mkt ut när jag samtidigt skulle göra skolarbeten, men nu är den skratt retande.

Så alla tips på vad jag kan göra är välkomna. Det får inte kosta pengar, vara för jobbigt och måste vara utvecklande för mig! Inte så konstigt att jag sitter framför datorn/tvn hela tiden...

Jag utförde i alla fall en punkt nyss (vilket är den punkt som på listan skulle ta längst tid). * Rensa garderoben. Jo det tog en stund, kanske 20 minuter. Jippi yeay! Eftersom jag lever efter att inte spara kläder som är "kanske användbara" så har jag från början inte så mkt kläder. Men jag lyckades få ihop en stor svart soppsäck med fula, tråkiga kläder/underkläder. När jag kollade närmare på vad jag slängt så såg jag; toppar, kjolar och stringtrosor (använder folk stringtrosor fortfarande??) Alltså jag har slängt bort min mest tjejiga sida idag. Från och med nu kommer jag bara kunna klä mig i bomullslinnen, stora mamma trosor, skjortor, jeans och träningskläder. Snygg tjej!






Jag har i alla fall varit ute och gått idag. Det var inte hälften så skönt som igår. Herregud vad det blåste. Ingen sol alls som igår. Kinderna höll på att frysa sönder. Men jag fick ju gå men min tjej! Så då känns det ju lite roligare! Kortet är föresten ett av mina favoritkort just nu, blir väldigt glad och lite extra kär när jag tittar på det! Därför får ni också titta på det!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0