Sconesbagare och rullgardinsmakare!






Jag hade en skön söndag med humöret dags-att-rensa-bland-papper och fixa o dona lite! Eftersom vi inte fick upp rullgardinen som vi köpte för evigheter sen, så disikerade jag den och spikade fast den längst upp och satte snören som håller den uppe! Nu blir det riktigt mörkt i "sovrummet". Tvbänken är ett gulligt litet fynd! Nu slipper vi använda en av stolarna som bänk. Jag älskar den lilla väckerklockan som jag fyndade på second hand för länge sen. Det tråkiga är att den inte går att ha igång för den tickar något vansinnigt... Trist för den är cool. Men det är helt okej även när den inte är igång!

Nedräkning till tentan nu, HJÄLP! En vecka kvar bara... Men denna gång har jag långt långt i för väg öppnat böckerna som ska läsas. Hade jag trott på tomten skulle jag önskat mig fotografiskt minne i julas, det hade behövts nu.

Igår visade Louise sina bagarkunskaper, scones! Hade en tokskön söndags kväll men paret Martin/Karin! Bra egenskap det med bakandet... kanske det annamas nån söndagmorgon, ihop med nybryggt kaffe! Det är ju inte så mkt begärt, eller?! Chansen är ju inte så stor att Louise vaknar innan mig en söndag... men man vet ju aldrig.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: nallie

Smart drag med rullgardinen! Kan annars se så tråkigt ut... Kul med lite second hand, trodde jag inte var din grej? Kalmar- eller Louise influerat? :o) Jättekul att du ringde i söndags vännen! kram

2009-02-09 @ 22:15:44
Postat av: Fia

Jo nog har jag slängt ett par kronor hos "bissarnas" tidigare. Second hand är inte helt ovant för mig. Sen älskar jag ju att lägga massa pengar på nya saker, så det är väl inte övervägande second hand hemma...haha!

Kram

2009-02-10 @ 13:00:03
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0