Kvinnligt, manligt, kvamligt, minligt... what the fuck?!

Mitt humör har verkligen pendlat från riktigt glad till något slags mörkare än mörkast humör... Vette 17 vad det är med mig. Just nu känns det iofs bra igen, men jag hade en liten humörssvacka. Min kära sambo hade tagit fasta på detta och ville gör mig glad. Så när jag kom hem igår, föreläsningen slutade en halvtimma tidigare, på mitt sura humör så fick jag inte kolla vad hon gjorde. Utan jag förpassades in till badrummet där jag satt å grymtade på toastolen. Jag gnällde över folket på föreläsningen bara babblar om en massa skit. Jag berättade att skit föreläsningen handlade om skitdebatten om ledarskap, mångfald och jämlikhet. Babbel babbel. Jag grymtade något om att den jävla debatten är ju så uttjatade och jag fattar inte varför det i vilket forum man än hamnar så ska det tjatas om detta ämne. mutter mutter å svordomar...

När jag blev utsläppt från toan hade min underbara tjej köpt en bok till mig och gav den med ett stort leende (det finaste som finns btw)och en liten förklaring om att hon ville göra mig glad igen. Det var otroligt gulligt och omtänksamt av henne men jag skämdes lite när jag fick den, vilket blir förstårligt när man hör titeln:"Lära kvinnor chefa män". Där har jag suttit som en jävla snor unge och muttrat över manligt och kvinnligt och hur trött jag är på skiten. Fan Fia! Men jag blev väldigt glad, trots temat i boken haha, och jag kommer gladeligen läsa boken! Tack babii!



För att vara lite bitter så är det ju sjukt hur det ska behövas böcker som lär kvinnor att kunna chefa över män. Vaffan är män så trögtänkta och trångsynta att man ska behöva en liten extra kompetens för att leda dem?? Jag är utbildad "företagsekonom med spetskompetens hälsa/personal med en inriktning att leda män" . Hahaha, kanske ett tema för min c-uppsats senare. Det är intressant att se att under föreläsningarnas gång som vi haft, från industrialismen och fram till idag, så är det först nu när vi talat jämställdhet som kvinnliga författare tas upp. Några FÅ kvinnor har det pratas om under kursen innan detta ämne men övervägande manligt författare. MEN det tas inte upp några manliga forskare/författare i ämnet jämställdhet. Hur jämställt är det?

Ja ja, jag lyckades ju få ihop ett helt inlägg om detta ämne, så jag kanske inte tycker att det är helt ointressant då, hehe. Men faktum kvarstår ju att det ser ut som det gör, så med mitt nya vapen, min bok, ska jag ut i världen, självklart förändra den och ta näringslivet med storm!

Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0