Familjen Gustafsson-Pack!

Ja men kan ju tro att jag å min sambo är i våra unga, bästa år. Att vi lever livet med glamour! Att jag som student lever på öl och nudlar! Vi är visserligen  unga och i våra bästa år men det ska se ut som om vi vore ett medelålders par ibland. JAG har blivit värsta k u p o n g t a n t e n, blir asglad när det kommer post från ica, "hehe, hoppas vi får 25 kr check denna gång". Sist icaposten kom, skuttade jag till Lousie å utbrast överförtjust: "Vi har fått jätte bra rabatter denna gång!!" (ja jag kanske glädjs för små saker...). I ett tidigare inlägg skrev jag att den jäkla 25 kr checken från ica bara är 1 % av vad man handlat för kan ha uppfattats bittert men har ändrat inställning, DEN ÄR BRA! Plus att vi hade en massa pant... 20 spänn, aha DET NI! Det hela resulterade i 10 jävla mat kassar, som vi tog hem på två cyklar... Vi är som en småbarnsfamilj. Å inte kan jag skylla på katten heller hennes mat kanske kostar en femtionlapp... Ja så kan det gå, men nu har vi mat för, förhoppningsvis, en månad :)









Vi var dessutom på systemet idag och inhandlade lite vin å bira till helgen. Jag kom nästan ihåg hur man gjort på glasbanken, har nämligen (på lördag) varit nykter i 5 veckor! Stolt är jag och skönt är det att vakna ickebakis på söndagar! Men i helgen ska vi slå på stort och ta ett par kalla! LilleLojsan har varit ledig idag, riktigt skön dag!

Dugga gick lagom bra i morse... Den hade jag nästan glömt att jag gjort.

Nu soffa! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Karin Ekholm

Hahaha 10 kassar!! Ni e inte kloka :) Eller det kanske är det ni är, storhandling le grande, ekonomiskt ja visst!!



Ses imorgon, ska bli trrrreeeeevligt!! (hälsa det till louise haha)

2009-02-27 @ 11:42:58
Postat av: Fia

Nä man kan tycka att vi inte är kloka, men vi har riktig rutin på detta nu! Ställ ut alla påsar på marken, känner efter vilka som "går att ha på styret" och "vilka ska vi ha på pakethållare". Sen tar vi oss varsin cigg å sen bär det av hemåt! Ingen gnäller och vi får en trevlig stund på väg hem, eller hur Lojsan!?



Ses i möra Karin!!

2009-02-27 @ 12:38:37
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: nallie

Storhandla i all ära men 10 kassar??!! Eller kan det vara så att om Edward "det spelar ingen roll hur mycket vi handlar, vi tar en plast och en papper" Skoog hade packat så hade det blivit mindre? Kul att ni inte är så klyshiga att ni lever på nudlar och snabbkaffe utan faktiskt lagar mat iaf! Och jag tycker du är skitduktig som inte druckit på så länge! VÅGA! haha kram kram

2009-02-27 @ 20:23:32
Postat av: Fia

Ja det kanske är packtekinken som det är fel på... Men ämdå bukar jag packa till den gräns att den håller. Får kolla upp det nästa månad, om jag kan effektivisera (ett ord vi använder väldigt mkt i skoaln)!! kram

2009-02-28 @ 11:19:30
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: edward

Det räcker ALLTID med en papper en plast!!! Är nog en mästare på att packa. Det och att stuva in grejer och kartonger i flyttbilen när nån flyttar. Och att backa med släp. Och att......

2009-02-28 @ 19:12:05
Postat av: Fia

Edward! Kanske i kurs i varupackning nästa gång vi är i nyköping?

2009-03-01 @ 14:13:16
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/
Postat av: Helena

Ha, ha, jag skulle vilja se en bild med matkassarna på cyklarna, det hade varit riktigt kul!!

2009-03-02 @ 17:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0