Sökes: person med förmågan att "ta hand om"! (Sökes pga viss negativ riktad kritik mot mig)

Inte nog med att jag tenta pluggat och memoretat mer i min skallen än någonsin tidigare. Inte nog med att jag skrev av mig på tentan igår. Inte nog med att jag känt mig hängig sen i fredags med huvudvärk igår och idag. Nu ska Lousie vara förkyld också, å självklart lite sämre än vad jag är, så jag måste bli den "omhändertagande". Inte all min melodi. Har fått kritik för det från min kära sambo... Är inte mkt för att hitta mina moderliga känslor och känna att jag vill "ta hand om". Jag är mer "kan och klara mig själv". Får väl helt enkelt ta och öva på min mjuka sida, lära mig att känna med andra, sätta mig in i ynkliga personers situationer. Jag ska tydligen gå och köpa värktabletter på apoteket... Å det gör jag ju så gärna så, verkligen! Undra vad jag ska gå och köpa senare i kväll, nya filtar för frossa, nya raggsockor för kalla fötter, ny aircondition för svettningar, en nya "fru" med förmågor som uppmärksamhet, sympati... Frågan om det inte kommer bli ett svårare uppdrag att ta sig genom än att skriva en tenta i "organisation och ledarskap", haha!

24 timmar fick min hjärna vila. Nu är marknadsföringsdelen igång. Nästa torsdag har vi "dugga", vilken innefattar sex kapitel på engelska i klumpen till bok vi har som kurslitteratur. Men detta ämne verkar väldigt intressant det med! Blev lite sugen på att starta eget idag! En butik, kanske second hand fast i en schysstare tappning. Jag har ingen komplett affärsidé nedskriven och jag vette fan om det skulle funka. Men jag fick en sån lite tanke idag om överkonsumtion. Det är ju sjukt hur mkt saker man köper, använder en kort stund och sen slänger. Förhoppningsvis slänger man kläder till UFF eller myrorna, men jag tror att mkt kläder ligger i folks källare. I vår källare ligger iaf två svarta sopsäckar fulla med kläder och skor som vi inte vill använda. Tänk alla barnkläder som måste finnas liggandes i "väntan på bättre tider" (ett till barn). Vad jag förstår så växer ju små nyfödda ugnar något otroligt snabbt... Ja vi får väl se hur det blir med den tanken. I morgon har jag säkert kommit på något annat som jag intresserar mig för.

Plikten kallar! i morgon får vi besök av en hel liten halv familj! Katja med tre av fem barn kommer och hälsar på. Så sex personer i vår härliga etta. Det blir ungefär som när familjen Gustafsson flyttade till ett mindre hus, jag kanske var 10 år, när vi precis blivit en till i familjen. Två föräldrar och fyra barn (10år, 9år, 6år och 1år) i ett hus som hade vardagsrum och kök på nedre plan och möblerbar hall, toalett och ett sovrum uppe. Men det gick och vi är fortfarande sams i familjen. (Nu är huset utbyggt och tre av fyra barn har flyttat hemifrån, så NU finns det space, haha!)
Så dags för lite plocka undan saker-som-inte-får-kastas-i-backen-av-söta-små-barn-händer, tvätta allt i tvättkorgen och diska undan lite... Sen är vi klara att ta emot hela högen!

Puss å kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0