Tomten är tidig iår, söt är han med!



Titta vad för litet sött som damp ner i brevlådan idag! Första julkortet! Så fin han är lilla Axel! Och vad händer med fina kort som skickas (ingen pik till alla andra vi känner) de hamnar på väggen i köket, bland alla andra fina kort. Jag tror att tomten axel befinner sig på Lanzarote med sin föräldrar, LYCKOST DOM! Men tack, Nathalie för det fina kortet!

Mitt nya nöje är att lyssna på "Musikhjälpen" på P3, som ger denna vecka. Även se det på tv. Värre är när jag, som just nu, har både radion och tvn på... Tv är lite segera, så jag hör det två gånger just nu. De jobbar för att samla in pengar till malaria, eller snarre i kampen mot malaria. Just nu skänker Norrtelje tidning 10.000 kronor istället för att ge julklappar till anställde och kunder. Det tyckte jag var ett riktigt bra idé! Va?! Det borde fler göra... julklappar får vi ju allihopa.

Med tanke på de miljarder som julhandeln ska dra in, så kan gott och väl endel av det gå till de som faktiskt behöver pengarna mer! Det är även kul att lyssna/kolla för olika kända och mindre kända människor går massa olika saker för att samla in pengar.

Idag skulle jag fixa några räkningar som ska betalas 2010... Känns så konstigt att skriva det. Hur ska man dessutom säga det sen... "År tio"?! Jag menar "nollnio", ligger ju bra i munnen men "tio", låter konstigt. Eller blir det att man alltid kommer säga "tvåtusentio"?! Nej jag vet inte...

Nu ska jag fortsätta med mitt roliga arbete att skriva och fixa mina studier. Igår var det jobb på schemat idag plugg. I morgon är det dags för jobb igen. Kom igen Kalmar, handla på Albrekts i morron! Om jag inte räknar helt fel så kommer barnbidraget och kanske pension, dvs det kommer bli spring ute på Hansa City!

Är på bra humör idag, en trevlig känsla efter en höst av mest bitterhet. Vette fan vad det är fel på mig, men jag är glad :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0