Mellandagsrea... hmupfsr.

Idag har jag lärt mig två saker. Jag ogillar mellandagsrean, jag köper inte kläder för att de är billiga utan jag köper kläder för att jag vill ha dom. Jag köper inte löpardojjor för att dom är snygga för att dom är bra.

Jag åkte en sväng ut till jobbet, och hela hansa city med hela kalmarsbefolkning. Fii fan vad jag inte gillar att handla när det är så här. Jag hälsade på min kära kollegor, gick ett varv och åkte hem. Blä...

Jag skulle vara schysst och byta en skjorta till Louise igår. Det gjorde jag. jag fick inget nytt kvitto utan jag skulle använda det första jag hade, jaha... det gjorde jag. När Louise skulle stryka skjortan idag var det hål i den. Så jag trampande in på HM för att byta, igen. Den fanns inte. Nä'r jag väl kom fram till kassa så inser jag hur min story låter, den är ju sann. "Jag bytte igår, men det var ingen som gjorde en retur i kassan så det enda kvitto jag har är det här som inte ens är på samma skjorta som jag håller i just nu." Låter ju bara som om jag står och ljuger ju. Men det gjorde jag inte. Jag vet hur många gångar jag misstrott folk på deras historier som låter som värsta rövar historien, nu stod jag där själv. Jag såg hur hennes kollegor rynkade på panna och tänkte nog lite som jag brukar tänka på andra sidan disken " visst visst visst... hitta på en bättre historia liksom..." SUCK, men nu är det gjort.

Köpte nya löpardojjor idag. Ska börja mitt nya liv snart :)
Killen som hjälpte mig visade en massa olika varianter. Allla lika fuuula. Jag fattar inte att funktion i detta fall ska vara så fult. Jag hittade ett par som jag tyckte var okej, men de fanns inte i min storlek. Jag kläckte ur mig att jag inte gillar knalliga färger, samtidigt drar jag upp min mimmi-super-duper-knall-röda-strumpor ur stävlarna... höhöh. Jaja, det sket väl han i han fick ju sälja ett par dojjor!


Jag ska prova dom, en annan dag :)

Nu blire plugg för hela slanten!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0