Tant Fia, stenålders bortglömda varelse...

Nu är vi tonårsföräldrar, iaf tills på lördag. Det är nog den enklaste tonåring man kan ha... Kan man beställa barn?! Jag menar hur de ska vara. Typ postorder. Ja i såna fall ska jag nog skaffa barn. Skulle det inte gå tror jag att jag väntar eller låter bli. Jag menar hur skulle en unge bli om jag och Louise ska uppfostra den?! Vågar knappt tänka på det. Så för allas bästa så är vi hellre "barnvakt" tror jag än att skaffa egna!

Är det någon mer än jag som försökt umgås med två ägare av varsin iPhone?! Jag har... Det är inte kul.
I går satt mupp 1 och mupp2 i soffan med snocken i telefonen. Kul! En annan tog upp datorn för att varit med lite i gänget. Kändes bara helt fel. Kände mig lite som en mamma som försöker vara lika "inne" som sina barn. Men det gick inte, datorn blev liksom helt plötsligt hur stor som helst. Där satt jag med en flera kilosklump (kändes det som) i knät medan mupp1 och mupp2 plippade med sina ultra-slim-light-super-going fast-telefoner. Mitt förslag var att de kunde chatta med varandra så var ju cirkeln sluten! Men jag förstår tydligen inte glädjen i att hela tiden kunna vara inne på msn och facebook (ni ser jag till och med låter som en kärring), bara så ni vet: det ÄR viktigt.

Ja själv så har jag utövat lite hederligt "hantverk", blomsterfix. Efter mindre glädjande studieresultat så bestämde jag fick för att jag behövde tröstshoppa helt enkelt. Det brukar hjälpa och det gjorde det. Men det finurliga i kråksången var att jag gjorde det på second hand. 42:- och jag var på bättre humör och tillfredställd!


En pinnstol till, jag lämnde stackarn själv när jag köpte de andra två förra veckan. Men nu är den i tryggt förvar och behöver inte känna sig ensam bland de andra fula stolarna! Några små glasvaser/flaskor och en kruka, råkade slinka med. I detta hushåll funkar inte längre krukor för 200:- st. Nix för de finns små varelser som motarbetar mig kring dessa. Så nu har jag gått ner i standard och köper krukorna för 2. (Louise, krukan ska stå i sovrumsfönstret och ha en orkidee i sig, eftersom den står i en skål från köket just nu, om du undrar och vill ha svar innan du kommer hem ;) )

De små flaskorna kommer att agera vaser. Det är viktigt för alla ting att få byta användningsområde ibalnd, personlig utveckling kallas det. De kommer att bli så fina året runt! Vare sig det är julblommar, tulpaner eller en liten ranukel i! Just nu då, lite julblommar/krams/granris. Vi hade fått blomstercheckar av grannen för ett tag sen och de kom ju till användning nu! Så mitt shopping behov är nog stillat för dagen!


Jag hittade lite krams i trädgården med. Jag tycker det blev fint. anledningen till att de står så högt upp är av samma sort som varför jag inte kan köpa dyra krukor längre...
Plus att tycker Lousie inte att det är fint så behöver hon inte titta uppåt plus att hon sitter alltid med ryggen ditåt, ha! Medan jag kan från "min" plats se blommarna och kvistarna och tänka på hur duktig jag är på något iaf (uuu bitter...) och ha lite julkänsla. Kan det bli bättre?!

Dagens dåliga eller mindre bra studieresultat stärker bara mitt beslut som jag tidigare sagt att jag har tänkt att ta. Jag har bestämt mig för att vara studieledig i vår och ta igen allt som inte gått som det ska. Det känns sjukt bra och jag känner mig lättad! Det känns så bra att jag har bestämt mig för det nu. Jag har nog tagit beslutet innerst inne för länge sen men det har känts lite knäckande att BEHÖVA ta beslutet, så jag har väl ignorerat det lite så... Men nu är det taget och höstterminen 2010 kommer kännas mycket bättre när jag BARA kan fokusera på den kurs jag ska. Detta ekorrhjul som jag springer runt i just nu verkar bara bli större och större, och som min kloka sambo sa: man måste bryta mönstret någon gång. Denna gång är nu till vårterminen!

Ikväll blir det middag med jobbet. På torsdag blir det julbord med jobbet. Har det ganska bra just nu på den fronten! Det ska va fiint att ha ett extra jobb minsann!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Detta tycks gå alldeles utmärkt, kanske sätter vi två till på bussen med stop i Kalmar på tisdag......3 barn borde vara en alldeles lagom utmaning för er två ......lätt som en plätt!!!!

Läggtiden ska vara kl 21.00 på vardagar och lååååånga promenader ÄR hälsosamt!!!!TACK och KRAM

2009-12-07 @ 20:28:11
Postat av: Fia

Ja bring them on! Ju fler desto bättre brukar man ju säga! Han sköter sig så bra! Inte kräver han några finare måltider heller, frukost och korv/makaroner! Bra kille!

själv klart lägger han sig vid 21... Tror jag iaf, jag sover då så Louise får ansvara för om han stannar uppe längre ;)

2009-12-09 @ 13:56:32
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0