Konst, pepparrot och äpple!

Lördagskvällen spenderades i konstnärsanda. Vi fortsatte måla och Louise fick fart på sin bild. Snyggt!

Jag rättade till lite linjer på min tavla, inga större justeringar. Den finns en tavla till, får se vems kreativitet som tas ut på den!

Igår när vi gick upp, hade fröken Jennifer varit här och hämtat ett par nycklar. Hon hämtade inte bara saker utan lämnade lite frukostfrallor tills oss. Det kan man kalla kompis. hon väckte oss inte utan smög in och lämnde bröd. Trevlig överraskning kan jag säga! "Lyxade" till det med frallor idag med. Lousie brukar reta mig för att jag är helt galen i att panta brukar och flaskor. Hon menar att när man pantar ska man inte trycka på knappen så pengarna går till välgörenhet. Medan jag ALDRIG skulle göra det, släpar jag nu burkar och flaskor till affären ska jag väl kunna få lite belöning för det! Idag så räckte panten till frallorna, det är ju skit bra! Hahaha, men jag gillar pengar och alla möjligeheter till att få några extra kronor är tillfredställande! Som de sjunger i reklamen "panta mera"!

Jag måste bara rekomendera en grej. Vi köpte en massa olika creme frachie (hur stavs det?!) för ett tag sen. De finns ju massa olika smaker och hittade en favorit igår! Äpple och pepparrot, testa den! Vi hade den till krätfstjärtar! Svina gött! Det lär funka till massa annat också!

Nu ska jag göra något annat. Inte vet jag riktigt vad, men jag ska  i n t e  kolla på handboll vilket Louise tydligen ska göra. Gillar inte sport, inte att titta på eller att utöva... Så jag får göra något annat. Men det är väldigt fint väder här, sol och en massa plus grader, precis som det ska vara. Inga minusgrader, snö eller blask det går fet bort!

Ciao!



Kommentarer
Postat av: NAt

2009-12-09 @ 13:32:54
Postat av: Nathalie

Men suck, det var väl lite mer än så jag hade att säga :oP Nu har jag snart kommenterat varenda inlägg men det är ju så himla kul att du fortsätter blogga! Grymt snygg tavla Louise! Jag har ju inte börjat måla rent praktiskt ännu men jag har massa idéer i huvet :o)

2009-12-09 @ 13:35:26
Postat av: Fia

Du får göra en liten studio ute i förrådet medan lillen sover utomhus kan du sitta där. Då hör du ju om han skriker oxå! Det var väl en bra idé!?

2009-12-09 @ 13:57:59
URL: http://fiaheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0