Funderar på det här med julhandel...

Jag har jobbat idag! Det är roligt att jobba få jobba med bossen ibland. Det blir ju så som helgjobbare, jag träffar aldrig mina kollegor, och aldra minst la boss. Men i nästa vecka ska vi på julbord med hela styrkan! Det ska bli kul. "Firman" har ju blivit så stor att jag inte ens har träffat alla som jobbar i city butiken.

Jag började fundera över kundbeteenden idag. Och kanske främst över stundande julkommers. Jag förstår inte hur alla kan tänka att de ska handla alla julklappar presic innan julafton, för det tror jag att många kommer göra. Just där jag kommer befinna mig innan jul finns det mesta samlat. Vi har modehuset, med alla större kedjor, IKEA, matbutiker, elektronikbutiker, You name it...



Jag förstår att för de flesta är det skönt att ha allt samlat! Friparkering och alla affärer inom räckhåll. Fatta vilken fart vi kommer ha! Jag längtar faktiskt lite! Det jag kan sakna med dessa enormt stor handelskomplex är det lilla mysiga. Alltså små butiker, små gator med orginella butiker. Jag fick faktiskt en del av det i Malmö, i like!

Det jag inte fattar är hur det kommer bli... Enlig Dagens handel kommer julhandlen öka i år IGEN. Julhandlen kommer öka med 1,8 miljarder!!! Vilket skulle betyda att julhandlen ska omsätta, 61,3 miljarder. Undra hur många år det faktiskt kommer öka. Grejen är ju att det inte kommit igång än. Det betyder de 20 dagar som är kvar inför doppare dan kommer bli hektiska. Mitt tips är ju att gå och handla, typ prick nu! Då slipper man ju alla andra. Jag skulle aldrig ge mig ut en helg framöver, herregud man går ju sönder då.

Det står även att guld, hemelektronik och böcker är vanligast under granen. Jo tackotack, det bådar gott! Så kom ihåg Albrekts Guld när ni funderar på julklappar, vi säljer ju som det låter, GULD ;)

Jag måste ändå då  o p p o n e r a  mig mot "årets julklapp". Hur kan man säga att spikmattan ska bli årets julklapp. Kul för Oliver 15 år, "god jul gubben en spikmatta" nä jag tror inte på det. Det är ju en väldigt liten målgrupp, tror jag, som skulle uppskatta en sån. Det är ju kan jag tala om en annorlunda upplevelse att ligga på en sån.

Om jag skulle välja årets julklapp skulle det bli en saftig tung guldkedja från just bara endast Albrekts Guld, helst från Hansa city i Kalmar, gärna när jag jobbar :). Skämt och sido tror jag inte på årets julklapp. Jag tror på personliga saker, utvalda för just personen i fråga.
Jag blir lite rädd när, kanske främst föräldrar, öser julklappar till sina barn. För kanske tio år sen firade min familj jul med en annan familj. De barnen fick så mycket paket att de aldrig kan komma ihåg vad de fick själva. Det var hus till dockorna, kläder till de samma, låtande prylar, blinkande prylar, smycken... Ja allt. Det var nog en av de sjukaste jular jag haft.

Nu är det helg! Det gillar vi och jag ska sitta på min r*v hela helgen!



Ciao gott folk!

Kommentarer
Postat av: Sara/Little Miss Fix It

Roompaaa!!!! (som Sean Banan säger...)

2009-12-04 @ 23:16:13
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0