Paris! I love it!

Det har verkligen varit en resa av världsklass! Jag har haft det så himla bra! Hela familjen, å kanske främst femtioåringen har också trivts som fiskar i vatten!
I började fira femtioåringen på skavsta! Lite i förskott... Men det blev lite bubbel å öl.


Flyg resan gick snabbt som 17, världens värsta landningen men vi överlevde ju!
Vi bestämde oss för att gå hela vägen till hotellet för att hinna se en massa på vägen, vi hann bla förbi triumph bågen, coolt!



Det var skönt i Paris, det räckte med en skinn jacka! Vi hade fått höra att i veckan hade det varit 20 varmt och strålande sol så vi hade höga förväntningar på vädret. Vi kom fram till hotellet. Ett litet litet hotell men högt, vi hamnade på våning sex. De hade den minsta hiss jag skådat. Vi fick plats fyra pers i den eller två personer med tillhörande väskor. Haha ja mätte med mina skor. Det gick fem skor på bredden och två skor på djupet... inte så stor.



 Hissbarn!
Ja liten vy från vår ballkong. Jag delade rum med moster och lillasyster!


På lördagen hann vi med Louvre där vi såg bland annat Mona-Lisa (de andra statyerna har jag inget namn på, känner bara igen dem)! Paris är vekligen fantaskt! Var man än vänder sig är det otroliga byggndader och hus. Jag är riktigt förälskade i den staden!




Louvre är helt magiskt stort. Det finns hur mkt konst som helst. Vi blev tills slut så trötta att vi gav upp. Tills slut gick vi bara rakt fram utan att kolla ordentligt. Vi lite andra saker vi såg var:




Efter en promenade längst floden så kom vi fram till Notre dame! Det var häftigt. Jag kände ju igen mig från "Ringaren i Nothre dame", haha! Som sagt Paris är VACKERT, det är vackert överallt!!




Lördagen var mammas födelsedag och den firade vi på kvällen i den judiska kvarteren. Så mysigt, med en massa olika restauranger och baren.... I love it. Långt i från Kalmar/Nyköping. Jag kom på mig själv njuta något vansinnigt av en stor stad, så tydligen gäller inte "småstads-Fia" längre...







Lite suddig bilder ser jag, men maten var så god. Vi fick in en massa olika "tapas" tallrikar men hur mkt olika saker som helst. Det var otroligt gott och till det hela, rödvin så klart.
Vi avslutade kvällen på en pub i samma kvarter.





Söndagen blev även det en turist dag! Nice nice nice!!



Sen tog vi oss till Monmarte och såg den otroliga kyrkan Sacré-coeur.



Självklart självklart tog vi oss till tornet med stort T, eiffeltornet! Det var mäktigt! Det är ganske stort kan jag meddela!



Det var en resa jag inte kommer glömma. Jag kommer garanterat åka tillbaka till Paris! Jag tror att jag vill fira min 25 års dag där i höst! Det vore häftigt att åka dit då!
Jag rekommenderar Paris väldigt mkt för de som inte varit där. Det är enkelt att ta sig fram och visst kan folk engelska om de måste prata det, haha. Annars kan man ju genom att peka och gestakulera komma fram till mkt!
Salut!

Kommentarer
Postat av: Stina

ser underbart ut!!! så himla kul att träffa dig också, även om det var en snabbis!Kramar!!

2009-04-08 @ 11:30:12
Postat av: Mille :)

Ja gosh va skoj de var :D

100 poängs resa !

2009-04-08 @ 19:49:54
Postat av: Helena

Jag och Pudding var i Paris i maj för ett par år sen. Han är totalfrälst i Paris, precis som du verkar ha blivit. Nu duger ingeting annat. Vi har varit i Costa Brava, vi har varit i Barcelona och på Teneriffe nu senast, men det finns inget som tydligen går upp mot Paris. Så jag tror jag får ge upp tanken att få honom att uppleva andra platser....

2009-04-09 @ 14:02:45
Postat av: Fia

Hahah jag förstår Pudding, å håller med honom! Herregud jag skulle lätt flytta dit om jag hade möjlighet! Ska bara lära mig franska först så jag kan jobba!

2009-04-09 @ 17:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0