På begäran, uppdatering i ensamträningen.

Livet som gräsänka går bra! Har umgåtts med klasskompisar från klockan 9 i morse till klockan 15! Känns bra, har betat av 6 timmar med sällskap! Sen var det lite ensamt där i cirka 3 timmar innan jag fick umgås 1 timma med kusin sara igen! Från klockan 7 och framåt så har det varit lite ensamt. Sån himla tur att msn finns, och dessutom med web cam! Det är ju ungefär som att umgås med folk! Tackar Lousie för en stunds msnande och även Daniel!

Annars har jag grottat mig i organisationsteorinsvärld. En spännande värld, där så klart organsationen står i centrum. Det kan tyckas tråkigt, men det har faktiskt varit riktigt intressant  och trevligt att få stimulera mina två hjärnceller ett tag. De två stackarna krockade ett par gånger och jag lyckades plita ner lite text om positiva och negativa tankar runt ämnet. JAg får väl se i morgon om mina kära gruppmedlemmar tycker att krockarna lyckats.

Jag fick även lära mig idag att kvinnor har större sjukfrånvaro än män. Jag fick en förklaring att "vi kvinnor är omhändertagande av naturen och även när det gäller oss själva". Vi kvinnor går alltså oftare till vårdcentralen med våra problem och män går, utan att gnälla, med sina problem till jobbet utan att såklart visa det får jobbarkompisarna. MEN av erfarenhet så vet jag att män blir ju desto ynkligare när de väl kommer hem. Så den ynkligheten syns inte på statestiken men alla som har en pappa, bror, pojkvän etc vet att ynkligheten kommer minsann krympande när de väl kommer hem. Jag vill då säga att jag är så glad att jag är tillsammans men en tjej, alltså hon kommer ju gå direkt till vårdcentralen med sina sjukdomar utan att gnälla hemma. Det gör då verkligen inget om statistiken höjs lite, för hon reder sig ju själv! Eller hur hjärtat?!   

Iaf så är det inte långt kvar innan jag ska gå å lägga mig! Dvs nån timma kvar av dagens ensamträning, sen bär det av till skolan(sällskap

Kommentarer
Postat av: Louise

honey ja kommer vara dar innan ja ens blivit sjuk... I forebyggande syfte.. de e bra att vara ute i tid!!!

2008-09-26 @ 12:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0