Mosters örongodis!

Som små fick vi barnen i Bettna musik från moster Annie, "mostersörongodis" hette det å (höråhäpna) och var på kassettband. Det var något av en större händelse i våra liv, bra musik från vår favvomoster. Någon som också stod högt i kurs, ialla fall hos mig, var när samma moster släppte en kasse eller två med hennes kläder... ojoj det var grejer det!! Jag glömmer aldrig ett par, kanske lite stora, hängselbyxor i jeans. Åh shit de var coola! Nu när jag fyllde 24 så önskade jag mig mostersörongodis igen, denna gång med förhoppning om att få det på cd skiva. och det fick jag!!! Å jag satte på den skivan tidigare idag och hittade en låt som får mig att springa runt i lägenheten å känna mig glad, uppåt, snygg som fan när jag minar framför spegeln... ja en riktigt jävla bra låt. Texten i sig är ganska deppig å jag har ingen aning om vem som sjunger, men det spelar verkligen ingen roll, I'm feeling so happy!

Är inte det underligt hur en låt kan få en att må så jäkla bra! JAg menar jag har haft den på repeat nu, till grannarns förtvivlan?, säkert i två timmar. Men det är skit samma för den är bra... bra bra bra! Jag har dock inga hängselbyxor på mig vill jag tala om.

Börja springa lite har jag gjort, inte bara på grund av låten och inte bara runt runt i lägenheten, utan utomhus. Tredje gången idag i Kalmar, det känns bra! Jag hoppas att det håller i sig, den bra känslan! Vem vet kanske det blir vårruset i vår igen?

Tillbaka till spegeln! Stackars grannar! Å så ska jag höja lite lite till!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå där!!!

Kul att se att du bloggar! Desto mindre på MSN...

:0( Saknar dig! Puss.

2008-10-28 @ 20:20:25
Postat av: xonx

Bra blogg :)

Besök gärna min fotoblogg.

Följ den gärna också på bloggkoll.se.

2008-10-28 @ 20:26:31
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Liten skit som kallas mille

Ville bara säga de att du har FEL ! De va ingen kassett , utan de var en CD skiva med craig david ju :)

Kram / Lillgrisen

2008-11-11 @ 22:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0