Två nya kompisar!

Jag har två nya vänner som jag skaffat mig i mitt studerande, mitt USB minne och Norstedts ordbok på nätet. De är två riktiga kompisar. USB minnet vet jag inte vad jag skulle göra utan just nu, finns det något smidigare. Något så lite som rymmer så mkt! I just löve it! Ordboken på nätet skulle jag inte klara mig utan när jag ska nu ta mig igenom "Health and social outcomes among children in low-income families and families receving socail assistance". Ja, det är ungefär lika kul som det låter.

Inför min hemtena så måste jag leta reda på vetenskapliga artiklar, i alla fall en. Min tanke blev direkt:  "fuck jag som inte kan läsa en serietidning utan tittar bara på bilderna". Det värsta är då att jag inte sett till en ända bild i denna artikel, 17 sidor på engelska utan bilder. Ja menar vem skulle inte somna innan första stycket är slut?

Jag är vaken och försöker acceptera att så är livet som akademiskstudent!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0