Huvudvärk och CSN. Vad ska det vara bra för?

Mitt huvud känns dubbelt så stor som det egentligen är. Shit vilken huvudvärk jag har. Å det hjälper inte med någonting. Sova, ätit å druckit vatten har jag gjort men det verkar inte försvinna, skit. Skulle behöva bra tips på det, ibland är det ju mindre bra att ha mamma 30 mil bort, haha! Ja, i vissa lägen så är jag inte mer än 8 år och tycker faktiskt att min mamma ska göra moderliga insatser, såna insatser som tar bort huvudvärk eller liknande. Jag kanske får skylla mig själv att jag flyttat å blivit äldre då...

Annars är jag lite irriterad på CSN. Jag tycker att det är förjäkligt att jag inte får jobba. De menar att jag har tjänat för mycket pengar och satt ett tak för vad jag får tjäna höstterminen 08 om jag ska få lån. Vaddå tjänsat för mycket pengar?? Kan man någonsin ha för MKT pengar undrar jag. Ja, tydligen enligt CSN. Jag anser att de är lite grininga.

Tror nog att det är en av de grejer jag är beroende av, att jobba. Jag känner inte att plugga är någon rikitg sysselsättning... Jag måste få känna att jag gjort något, då inte i pappers/datorskärms format. Kul att jag i nästan 3 års tid inte ska ha en riktigt sysselsättning... hm men jag antar att det finns andra som ser det som en bra grej att göra, exempelvis mina blivande arbetsgivare. Jag gick till Hemtex butiken idag, men hon jag ska prata med var bortrest, så jag gjorde som alla som sökt extra jobb hos mig gjort! Lämnade mitt CV och bad att hon skulle ringa mig. Hahaha, det kan ändra sig snabbt på några månader. Undra hur många CVn jag tagit emot, tackat för att de visat intresse och lagt det på hög med alla de andra ansökningarna. Men jag får läsa, Lisa"exbossens", kommentar på mitt förra inlägg om och om igen... Där står det att jag inte borde ha några problem att få extra jobba i butiken. Det tråkiga är väl då, CSN, att jag får jobba GRATIS. 

Idag såg jag på stan sådana djur på en leksaksaffär som går på batteri, de å skäller eller mjauar! Jag kom då på att det kanske vore en jättebra julklapp till Louise! Eftersom hennes lösning på min önskan om en fisk var:" Vi har ju lax å torsk i frysen" så säger jag nu: det finns hundar som går på batteri, älskling. De behöver ju inte promenader, mat och orkar man inte med dom så låt batteriet ta slut!
Jag är en fena (haha)!

Ciao!
 


Kommentarer
Postat av: kroon jävel

ja du hjärtat lilla...csn är en lika beslutsam organisation om att driva in pengar som organiserad brottslighet...och lika hänsynslös!!

2008-11-26 @ 18:23:40
URL: http://dagenskroon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0