Skatteverksdam eller blond student??!!

Under tiden jag stod och utförde mina husliga förpliktelser så kom jag på två saker. Det ena är: varför måste man nysa just den dagen som ens magmuskler krampar? Jag förstår inte, jag är inte förskyld och inte allergisk så varför i h-vete måste jag nysa idag?! Som om jag måste påminnas lite titt som tätt att "F I A !! du ÄR otränad..dina magmuskler klarar inte mkt....". Jag tycker ju att dagen efter ett, enligt mig, dräpande träningspass för magmuskelaturen borde få lite lungt och ro.

Det andra är: Jag blir så glad när mina fördommar besannas! Haha, så kanske man inte får säga och jag ber om ursäkt om någon tar illa upp av min följade berättelse. Men när jag gick ut på lokal i stan i fredagskväll så tog det sån jäkla tid i kön. Vi fick höra att det var "razzia" på stället. Vilket jag förstod, tack vare min krogbevandrade flickvän, betyder i alla fall just denna gång att  det kommer personer och kollar igenom kassorna så att man inte säljer alkohol svart. Min första tanke var då:  Aha, Skatteverket! ÅH, mycket riktigt när jag kollar mot utgången så kommer ett stort gäng "skatteverkare"! Det lyste bara myndighetsdamer om dem.  Håret, kläderna, uppsynen... allt stämde! De passade SÅ bra in, på mina förutfattade meningar om myndighetsdamer! Och i flock blev de bara ännu roligare att beskåda!

Som sagt, sorry om jag fått detta om bakfoten. Det finns säkert en massa myndigthetspersonal som inte ser ut som de gör i min bild. Fast det var fortfarande roligt att se dom i fredags!! Det hela fick mig senare att tänka på: "Fuck, undra vad folk sätter mig i för fack..." å då tycker jag inte att det var lika roligt med fördommar längre, haha! (Självklart tror ju folk bara bra om mig och dömmer inte mig alls!!!)

Ciao!

Ett litet tack till Tomas som marknadsför min blogg! Du e gooo du!

Kommentarer
Postat av: Emil

Grym läsning, hälsa Tomas så gott =)

2008-12-10 @ 16:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0