Vad är likheten mellan en häxa och Fia, läs nedan!

Jag tänkte att det bara va i mina tankar som jag är lite oense med mig själv om min uppfattning om min ålder, men så är inte fallet. Min tankar har tydligen smittat av sig på min kropp. Jag brukar tänka att jag inte är så gammal, ja menar 24 bast vad e det. Brukar tänka att det är ju aldrig för sent för mig att göra saker. Jag brukar tänka att folk som skaffar barn innan 23 är så unga men inte är det försent för dem att förverkliga sina drömmar. Jag brukar även tala om för folk som är i min ålder att jag inte tycker att det finns någon stress med någonting för vi har ju liksom inte blivit så gamla. Men samtidigt skriker det inombord när jag inser faktum " I'm turning fuck 25 next august"... Herregud, vad har jag hunnit åstakomma på dessa 25 år. Snart har de passerat, mina 25 första år... k a t a s t r o f ! Kul att ha en fest och fira att jag blivit 25... Grattis Fia du är nu halv vägs till 50! Juhuuu... jippiii!!

Varför jag kom att tänka på detta idag är för att min kropp också har problem med detta. Inte nog med att jag ska ha denna konversation med mig själv i tanken utan nu ska kroppen lägga sig i och visa tecken på förvirring. Jag har finnar som en tonårig och idag kom tecknet på t a n t, jag hittade ett hårstrå på hakan. Hallå, ett hårstrå på hakan. Pomperipossa vakna till liv! Du är verkligen halv vägs till 50 nu (snart iaf). Är det inte bara tanter och häxor som har såna? Svaret är nej, Fia också! Okej det var inte ett halv meter långt hårstrå som var svart, MEN det var ett hårstrå som stack ut aningens mer än de andra.

När jag lugnat ner mig lite och började glädjas åt att jag bara är 24 och att det inte är någon fara med åldern ännu, så gick jag och hämtade posten. Jaha, där låg en check från ica. Alltså jag har ica kort, samlar poäng som en galning (själv klart ihop med Louise, vilket måste ge ännu mer vuxenpoäng) och blir glad för 25 kronor. 25 spänn... poäng på ica. Det måste ju ändå vara min äldre sida av 24 som blir glad över den. Sen blev jag ju tvungen att analysera sönder de 25 kronorna. De som inte visste det så: de 25 kronorna får man när man handlat för 2500 kronor på ica, dva 2500 poäng. Vad är 25 kronor av 2500 kronor? Mattesnillet drog igång, jo det är 1 % av det belopp som vi handlat för. 1 %. Men det är ju kul att jag gått ifrån att glädjas av stora rabatter som 50 och 70 %, och hoppar nu av glädje för 1 %.

Man ska glädjas för små saker och det gör jag från och med nu, 1% glädje är ju bättre än ingen alls, eller hur?!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lee

Dont you worry Fia. Jag uppmärksammade att jag fått skägg redan i sommras och jag är 21 baah. Trod det är ölen som gör det!

Ta det lugnt och glöm inte att vaxa varje gång det växer ut! woop woop

2008-12-12 @ 16:32:41
URL: http://www.jet-lee.blogspot.com/
Postat av: Fia

Hahah, TACK snälla Lee för din uppmuntrande ord! Nu känns det bättre, vad är det man säger "Skadeglädje är den enda sanna glädjen" ;)



Shit har det med ölen att göra, ja det har jag ju fått i min en del av, haha!

2008-12-12 @ 17:25:59
Postat av: din love!

god dammit va ja mår bra nu! Ja e lammkött 4 real!!!!! Yeaaaaah!!! Kommer snart hem tant...:)

2008-12-12 @ 20:52:33
URL: http://Http://freakinblingbling.blogg.se
Postat av: Mostra di..

Haha..du e ju bara för härlig du Fia! Läser din blogg ofta och skrattar gott åt alla dina världsliga funderingar och kloka kommentarer...

Tror INTE du e nån häxa.. möjligen lite bitchig nån gång..ibland.. Och VARFÖR kära systerdotra, trodde du att JUST DU skulle klara dig undan vårat nedärvda "tantskägg"..?! Det är bara att lära dig leva med pincetten i högsta hugg och så finns det ju hårborttagningsbehandling... Welcome to the club!

Låter annars som du lever ett bra liv i Kalmar och kommer säkert fixa plugget, så jag tar och önskar dig och kära sambon, en riktigt GOD JUL och ett lika GOTT NYTT ÅR!!!

Kram från moster Lisen, som verkligen gillar att vara "tant-häxa" med hår på hakan...haha!!!

2008-12-16 @ 16:51:52
Postat av: Fia

Kära Moster! JAG VET, jag hade väl inte trott att jag skulle slippa undan men kanske att håren skulle vänta ett par år till kanske :)



Vad kul att du läser min blogg!!!

Stora kramar!!

2008-12-17 @ 12:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0