Världens barn innan barnbarn (so sorry mam and papi)!

Ja det är inte fel att vara lite sjuk!
Jag befinner mig i sängen och kommer göra resten av dagen (om jag inte tar mig till soffan en stund). I och runt omkring sängen får det plats med massor. Tv framför sängen, mobilen i hyllan bredvid,dator/mat/te/kaffe i sängen... kanske en lussebulle lite senare. Täcken och kuddar. Vad mer kan man begära?!

Jo lite uppmärksamhet. Men eftersom vi lever i ett modert samhälle så måste ju frugan jobba. Jävla skit, här går man och blir tillsammans med en tjej och tror, dum som jag är, att jag ska bli omhändertagen. Men icke sa nicke här ligger jag nu, själv hemma, och ingen tar hand om mig.* ..Buhu buhu...* Man kanske inte kan, i ett (kvinnligt) homoförhållande, ta förgivet att kvinnan ska vara hemma... för hur skulle vi få pengar då? Det skulle ju inte bli nån inkomst alls. Förjäkligt jö. Just nu skulle jag vilja ha te, MEN jag måste ju då ta mig till spisen själv, fixa te själv och bjuda mig själv på te... Fast skulle ni fråga Louise så skulle hon nog säga att när hon väl kan ta hand om mig så får hon inte. Vet ni varför: För jag är en modern kvinna jag också och k l a r a r  m i g  s j ä l v! Jag vet jag säger emot mig själv...

Fick en liten fundering om vad jag ska göra med min framtid. Det har väl ingen annan gjort innan mig antar jag. Pratade med en gammal klasskompis tidigare idag och både konstaterade att folk runt omkring oss avlar barn. Barn,hus,barn, störrehus, större barn, fler hus och en stor bil. Ja mycket mycket familjer runt oss. Men, jag såg ett program igår som postkodslotteriet hade,och tänk så många barn det finns där ute som behöver hjälp. Man borde kanske vara med och hjälpa dom på något sätt.

Så nu ska jag bli v o l o n t ä r! Japp, kollade lite på nätet innan vad man kunde göra... men fick genst ett hinder, det kostar stålares ju. Så först får jag spara lite pengar och kanske plugga färdig och sen ut i vida världen. Så jag är ledsen mamma och pappa, "Världens barn innan era barnbarn". Eller kanske jag på något sätt kombinera mina studier med att hjälpa barn i uländer... Tanken slog mig under mitt undersökande, så den som lever får se vad Fia kommer göra för världen.
 
Tee time! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0