Fönstertittare? Jag erkänner!

Efter en helg med varierande sysselsättning, innehållande: studier, bio, 1-2-3-4 kanske fler öl med klasskompisar, glöggkväll för att nämna några, så har det blivit december. Herregud vad tiden går fort. Jag tycker att varje är år det samma sak, septemberoktobernovember är en enda smet för mig. Jag tycker att de månaderna bara är en stor röra. Å så har det plötsligt blivit december. I mina ögon, helvetes månaden. Alla stressar runt som galning och fixar och fejar för en enda dag, J U L A F T O N. Jag menar julafton tar ju lika snabbt slut som en vanlig tisdag, så varför varför måste det stressas så fram till denna dag. Detta år slipper jag ju jobba i stressen vilket faktiskt kanske gör att jag uppskattar själva julafton, jag vet inte men vi får väl se!

Jag får lite komplex när jag går runt i stan och tittar in i folks fönster. Okej nu kanske det lät som om jag är en fönstertittare och det är jag på ett sätt, ingen pervers sådan utan jag tittar bara med en nypa nyfikenhet. Det måste väl vara okej att kolla in hur andra har det, varför gör man annars iordning i sina fönster? Det måste vara för oss fönstertittare, så vi har något att sysselsätta oss med?! 

Komplexen ligger i att jag inte har något pynt alls. Överallt ser jag julstjärnor och adventsstakare...  Men om man inte gillar julen ska man behöva dras med alla dessa glitter och tomteprylar?? Det känns lite som om jag ställer mig utanför resten av befolkningens julanda och julglädje. Jag har ju en himla tur att jag är tillsammans med någon som gärna står där utanför julandan med mig!  M E N vi har faktiskt fått två tomtar som ska fram, kanske lite senare i december. De är dessutom svarta och grå så jag kommer kunna stå ut med dom ända fram till jul. Ska jag erkänna så skulle jag faktiskt vilja ha en julgran, men det tror jag inte att det blir någon. De barrar förresten å här hemma är vi inte så flitiga med dammsugaren annars, så det kanske är dumt att dra in ytterliggare en nersmutsare det räcker med de två grisarna som bor här.

Efter en hel dag med grupparbetes redovisningar och opponering ska jag nu fortsätta att knopa på min hemtenta som egentligen skulle lämnats in för fem timmar sen. Ajabaja...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: lollos kusin vitamin

Grantips!! Åhlens har en läcker plastgran i silver.Den skulle göra sig bra mellan tomtarna och matcha guldfisken som vi kommer att köpa till Louise i julklapp. Precis en sådan som skulle "göra sig" på hyllan!!!!

2008-12-01 @ 18:47:57
Postat av: Fia

Tack "Lollos kusin vitamin" för de bra tipset! Jag tror verkligen en silvergran skulle passa fin fint i vårt hem, den skulle ju glittra ikapp med min strålande flickvän ;)

Okej, ni köper fisken, vad bra att du skrev det, då får jag försöka hitta på något annat att ge henne, hahaha!

Kul att du läser min blogg!

2008-12-01 @ 19:52:23
Postat av: din love!

Nu sitter ja på jobbet o du sover. Ville bara säga att du e de bästa ja vet. Älskar dig.

2008-12-04 @ 08:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0