Årstider, vaddå??!

Men nu börjar ju undra hur Sveriges väder fungerar. Idag var jag ute på en lång promenad. Det var riktigt skönt. Jag svettades... Eh, ja just det det känns varmt  ute. Det är ju snarare sjukt varmt ute för att vara december. Solen skiner och det blåser inte det minsta i Sveriges mest, enligt mig, blåsigaste stad. Folk var ute och promenerad runt som om det vore vår! Helt underbart! MEN jag undrar: var i helvete var denna sol när jag hade fyra veckors semester i somras? Nä då var det mulet och regnade hela tiden. Inte rättvist alls. Det känns som om våra fyra årstider suddas ut mer och mer. Ska det vara lika "varmt" året runt så får jag ta och flytta härifrån. Höst-vinter-vår känns som en å samma årstid. Inte för att sommaren känns mer annorlunda är hösten å våren. Ge mig i så fall ordentligt med snö, en ljummen vår, stekhet sommar och lite mulen å regning höst. Då snackar vi årstider!

Det går mindre bra med min "julstämnings insamling". Jag hittar varken snö eller tomtar. Våra bedorande prydnadstomtar har hitta ut ur skåpet i alla fall!

Det börjar närma sig "hemfärd". Ser riktigt mkt fram emot det! Men jag vet inte hur jag ska hinna med allt och alla jag vill träffa... Men det löser sig! Ska bli väldigt kul i alla fall!

Förkylningen håller på att släppa! Lousie fick någon snabb version av min sjukdom. Hon blev sjuk, var hemma två dagar och nu tillbaks på arbetet. Bra jobbat, stumpan! Själv tänkte jag att jag drar ut på det så länge som möjligt. Ja menar men vill kunna träna, slippa snyta sig och gå runt och känna sig pigg, inte jag...

Okej Nyköping, ha det så skönt att par dagar till för snart kommer jag, mohahaha!

Ciao!!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vi längtar!!!!! Nyköping är otroligt mycket tristare när du inte är här...

2008-12-21 @ 16:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0